Muziek & de bibliotheek

Wielerblog: Het azuurblauw van Peter Winnen

Posted in Capri Sonne, Peter Winnen, wielrennen by Jeroen de Boer on juli 22, 2010

Ergens moet nog iemand zijn die een stapeltje oude wielershirts op zolder heeft liggen waarbij nog een originele Capri Sonne-Koga Miyata”, schrijft Mart Smeets in een column op de site van de fietsenfabrikant. “Gezegend zijn zij die het tricootje nog ergens hebben liggen.” Laat ik nu zo’n iemand zijn. Enkele jaren geleden beving mij het virus van het verzamelen van vintage wielrshirts. Het bekijken van oude wielerdocumentaires en het lezen van biografieën van renners van weleer wakkerden in mij iets aan dat niet anders te beschrijven valt dan als een passie voor de wielergeschiedenis. Ik kreeg behoefte aan een tastbaar bewijs van dat verleden.

Pagina's: 1 2

1 comment

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Henk Janssen said, on oktober 23, 2010 at 20:09

    Leuk en herkenbaar.. Heb je nog een stoffig Capri Sonne shirtje voor mij?


Geef een reactie

